Drążki do ćwiczeń

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Jazda na rowerze, bieganie, fitness czy pływanie to rodzaje aktywności, które w naszym kraju cieszą się szczególną popularnością. Spora część osób decyduje się również na zakup różnego rodzaju przyrządów do ćwiczeń i dbanie o swoją formę w domowym zaciszu. Wśród przyrządów, jakie warto mieć w takiej domowej siłowni, powinien znaleźć się drążek do ćwiczeń. Dzięki niemu będziemy mogli w doskonały sposób zadbać o siłę i wytrzymałość mięśni górnej części ciała, a więc ramion, klatki piersiowej, bicepsu, tricepsu, pleców a nawet mięśni brzucha. Co więcej, drążek do ćwiczeń jest przyrządem tanim, niewielkim i niezwykle prostym, dzięki czemu każda osoba, nawet w najmniejszym mieszkaniu, będzie mogła z niego korzystać.

Obecnie na rynku wybierać możemy spośród dwóch rodzajów drążków. Różnią się one od siebie przede wszystkim sposobem montażu. Drążki klasyczne, montowane do ściany wymagają mocnej ściany betonowej, gdyż tylko taka zapewni odpowiednie bezpieczeństwo podczas wykonywania ćwiczeń. Z kolei drążki rozporowe mogą być montowane między ścianami lub np. we framudze drzwi. Jest to model niezwykle praktyczny, który zamontować można zarówno na ścianach betonowych, jak i na ścianach bardziej miękkich. Niemniej jednak bardziej miękkie ściany wymagać będą skorzystania ze wsporników. Najlepiej, aby były one wykonane z drewna i były większych rozmiarów – dzięki temu będą odbierały nacisk na powierzchni większej, niż rozpór drążka i w efekcie zabezpieczymy ściany przed powstaniem nieestetycznych śladów.

Jak właściwie dokonać właściwego wyboru drążka do ćwiczeń? Na pewno nie sprawi nam to większych trudności, warto jednak przed zakupem przemyśleć kilka zagadnień. Przede wszystkim należy zastanowić się gdzie zamontujemy drążek do ćwiczeń. Jeżeli do ściany, to wówczas wybór drążka nie sprawi nam większych problemów. Musimy jedynie pamiętać o tym, aby podczas montażu zapewnić odpowiednią przestrzeń powyżej drążka, gdyż bez tego ciężko będzie nam komfortowo wykonywać podciągnięcia. Z kolei jeśli będziemy zamierzali kupić drążek rozporowy, wówczas należy zmienić długość przestrzeni między ścianami lub we framudze drzwi, aby odpowiednio dobrać rozmiar drążka. Rozporowy drążek do ćwiczeń powinien być nieco krótszy niż wymierzona długość, dzięki czemu z łatwością go rozkręcimy i zamontujemy. Dokonując wyboru drążka do ćwiczeń zwróćmy również uwagę na to jak jest zbudowany. Powinien posiadać piankowe uchwyty na dłonie, co pozwoli uniknąć odcisków i zmniejszy zmęczenie dłoni w trakcie ćwiczeń. Powinien również odznaczać się odpowiednią twardością, gdyż dzięki temu nie będzie się on wyginał pod ciężarem naszego ciała. Warto również wybrać drążek do ćwiczeń, który będzie dawał możliwość rozkręcenia do ok. 15 cm po obu stronach – pozwoli to na wygodny montaż i solidne umieszczenie drążka we framudze drzwi lub między ścianami.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*