Przełomowy związek odchudzający – keton malinowy

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Zakładam, że skoro odwiedziłeś tę stronę, to szukasz informacji nt. ketonu malinowego i jego wpływu na odchudzanie. W jednym miejscu znajdziesz wszystko: charakterystykę powyższej substancji oraz opis jej udziału w procesie spalania kalorii.  Życzę owocnej lektury!

Czym właściwie jest keton malinowy?

Keton malinowy to substancja, którą powszechnie znajdziemy w malinach. To właśnie ta substancja odpowiedzialna jest za zapach czerwonych owoców. Maliny to jednak nie jedyne źródło ketonu. Spotkać go można również w takich owocach, jak: żurawina, borówki i in. Keton wykorzystywany jest na szeroką skalę w przemyśle spożywczym oraz kosmetycznym ze względu na dość specyficzny i mocny zapach.

Jak keton malinowy wpływa na proces odchudzania?

Keton malinowy działa na zasadzie termogenika, a więc wyraźnie podnosi temperaturę organizmu. Można zestawić go obok L-karnityny i kawy, które podobnie jak keton pomagają spalić nadmiar tkanki tłuszczowej. Więcej, substancje te przyczyniają się do tzw. wyrzutu norepinefryny, co skutkuje rozgrzaniem organizmu, a więc zwiększeniem liolizy. Prawdopodobnie keton malinowy zmniejsza również absorpcję tłuszczy.

Ważne! Keton malinowy może okazać się niebezpieczny dla ludzi cierpiących na nadciśnienie oraz astmatyków.

A oto co mówią badania

W 2005 roku zostały przeprowadzone badania na myszach, które karmiono wysokotłuszczową dietą wespół z ketonami malinowymi. Wnioski z tych badań są następujące: keton malinowy odwrócił tycie wywołane dietą bogatą w tłuszcze.

Z kolei w 2010 roku wykonano badania, które udowodniły, iż ketony przyczyniają się do aktywacji hormonu odpowiedzialnego za kontrolę procesu rozpadu tłuszczu i transpozycję glukozy. Należy jednak jasno podkreślić, że eksperyment sprzed czterech lat przeprowadzono na komórkach in vitro, a nie na organizmach żywych.

Najnowsze badania z 2013 roku owszem zostały przeprowadzone na ludziach, którym podawano mieszankę rozmaitych środków odchudzających (kofeina, czosnek, imbir i in.) i zanotowano faktyczny spadek ich masy ciała, ale nie wiadomo do końca, jaki udział w procesie odchudzania miały same ketony, a nie szereg innych substancji, które przyjmowały badane osoby. Co więcej, osoby poddane eksperymentowi wykonywały ćwiczenia oraz przeszły na restrykcyjną dietę. Nie dziwi więc nikogo, że osoby te widocznie schudły.

Jak głęboko trzeba sięgnąć do kieszeni?

Oczywiście jak najbardziej naturalny sposób otrzymywania ketonu z malin jest najdroższym z możliwych (z 1 kilograma malin uzyskać można zaledwie 1-4 mg ketonu!), natomiast sztuczne pozyskanie ketonu jest o wiele tańsze. Dostępne na rynku preparaty z ketonem malinowym są wzbogacone o inne substancje mające potwierdzone naukowo właściwości odchudzające takie, jak: zieloną herbatę, kofeinę, chrom, mango, Acai (np. RASPBERRY KETONE).

Jak często przyjmować keton malinowy?

Na chwilę obecną nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: jak dużą ilość preparatów z ketonem malinowym można spożywać dziennie, aby były po pierwsze bezpieczne dla zdrowia, a po drugie przyniosły pożądane rezultaty w walce z nadwagą.  

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*